Trwają zapisy na warsztat redukcji stresu i profilaktyki depresji MBSR/MBCT

Trening redukcji stresu (MBSR) – Warsztaty Mindfulness w Warszawie

Najbliższy termin:

17 października – 19 grudnia 2018 

Praktyka uważności (mindfulness) przywraca radość życia, rozwija intuicję, kreatywność, akceptację siebie. Poprawia zdolność koncentracji i nauki. Zapobiega depresji i chorobom wywoływanym przez stres. Łagodzi dolegliwości psychosomatyczne. Pozytywnie wpływa na relacje z innymi. Skuteczność metod potwierdzono badaniami.

Weź udział w Treningu, jeśli chcesz:
• zapobiec nawrotom stanów obniżonego nastroju
• trwale poprawić samopoczucie,
• poznać proste sposoby na utrzymanie równowagi emocjonalnej,
• przeciwdziałać negatywnym skutkom stresu,
• rozwijać zdolność empatii,
• mieć większy wpływ na swoje życie i więcej energii,
• żyć bardziej świadomie.
.
Uczestnicy Treningu to osoby:
• chcące poprawić jakość swojego życia,
• przeciążone stresem i nadmiarem obowiązków,
• zmęczone,
• wypalone,
• jedzące za dużo lub za mało,
• z zaburzeniami zasypiania,
• z problemami z koncentracją,
• z podwyższonym ciśnieniem krwi,
• odczuwające: dolegliwości psychosomatyczne, lęk, złość, depresję, chroniczny ból, bóle głowy.

Plan treningu MBSR:
• trening MBSR trwa 8 tygodni,
• przed rozpoczęciem kursu odbywa się bezpłatne spotkanie wstępne-informacyjne,
• zajęcia odbywają się co tydzień i trwają 2,5 godziny (1 i 8 spotkanie nieco dłużej),
• po 6 spotkaniu odbywa się 7 godzinny Dzień Uważności,
• w tygodniu między spotkaniami wskazana jest samodzielna praktyka w domu (od kilku do kilkudziesięciu minut dziennie),
• przed rozpoczęciem kursu odbywają się spotkania indywidualne z nauczycielem (możliwa jest rozmowa telefoniczna),
• po zakończeniu kursu ma miejsce spotkanie podsumowujące (indywidualne),
• w trakcie kursu każdy uczestnik otrzymuje nagrania z instrukcjami do praktyki własnej, skrypty, e-booki,
• główne rodzaje praktyk stosowane podczas kursu: świadomość ciała (tzw. skanowanie ciała), kierowana medytacja uważności, praktyka uważności w ruchu i inne.

Najważniejsze w tym kursie jest poznanie samego siebie. W miarę praktykowania medytacji zaczniesz dostrzegać znaczące zmiany w twoim nastawianiu do tego, co wcześniej cię denerwowało. Zaczniesz zauważać różnicę między rzeczywistością a oczekiwaniami, teoriami i domysłami na jej temat. Będziesz mniej utożsamiał(a) się z własnymi myślami i emocjami. Wzmocnisz swojego wewnętrznego obserwatora, który będzie wspierał cię w trudnych momentach i cieszył się razem z tobą w tych szczęśliwych.

Koszt: 990zł razem z materiałami (skrypty, nagrania, e-book).  Dla par zniżka 100zł od osoby.

Prowadzenie: Jolanta Berezowska – lekarz psychiatra, psychoterapeutka, nauczycielka MBSR/MBCT.
Ukończyła pierwsze w Polsce szkolenie dla nauczycieli MBSR i terapeutów MBCT zorganizowane w latach 20010-2011 przez The Institute for Mindfulness Based Approches z siedzibą w Bedburgu ( Niemcy ) prowadzone przez dr Lindę Lerhaupt , Petrę Meibert,Katerinę Meinhard
Ukonczyla kurs ,,Mindfulness Practice in the Buddhist Tradition.Trning Course for Mental Health Clinicians, prowadzony przez Ivana Miltona na Uniwersytecie Warszawskim
Uczestniczyła w wykładach i warsztatach prowadzonych przez Jon Kabat-Zinna w Warszawie w 2009 roku.
• Zastosowanie uważności w medycynie, psychiatrii i zdrowiu psychicznym. Wyniki badań i praktyka kliniczna” (The Applications of Mindfulness in Medicine, Psychiatry, and Mental Health: Scientific Evidence and Clinical Practice)
• Powracanie do zmysłów. Droga do uzdrawiania siebie poprzez uważność. (Coming to Our Senses: Healing Ourselves in Ways Little and Big Through Mindfulness)
oraz warsztaty:
• Uważne Rodzicielstwo (Mindful Parenting).

Michał Moniewski – psycholog, coach, certyfikowany trener MBSR oraz terapeuta traumy metodą Somatic Experiencing i psychoterapeuta poznawczo-behawioralny w toku kształcenia.

W swojej pracy z ludźmi czerpie zarówno z psychologii akademickiej i neuronauki, jak również ze starszych podejść, które mówią nie tylko o tym, jaki jest „statystyczny człowiek”, ale też jaki może się stać jeśli zechce się świadomie kształtować.

Metody Redukcji Stresu Opartej na Uważności (MBSR) uczył się od Ivana Miltona na pierwszym w Polsce szkoleniu Mindfulness, które przeprowadził we wrześniu 2008 roku na wydziale psychologii UW.

Od 2008 aktywnie zaangażowany w działania Polskiego Towarzystwa Mindfulness. W 2009 współorganizował wizytę w Polsce twórcy MBSR – profesora Jona Kabat-Zinna.

Ukończył pierwszą edycję półtorarocznego kursu nauczycielskiego prowadzonego przez niemiecki Institute for Mindfulness Aproaches (IMA), po którym uzyskał certyfikat nauczyciela MBSR.

Jest praktykiem pracy nad sobą. W trakcie swojej drogi poznał wiele narzędzi, z których część wdrożył do warsztatu pracy z ludźmi, co daje mu możliwość pracy z bardzo szerokim zakresem zagadnień.

W życiu prywatnym jest bardzo szczęśliwym mężem pewnej pięknej Kobiety, od której uczy się mądrości i sztuki wdzięczności. W czasie wolnym lubi zajmować się sportem w powietrzu, pod wodą lub w górach oraz pracować w drewnie i metalu.

Zapisy: formularz zgłoszeniowy lub: warsztaty.mindfulness@gmail.com, pin89@wp.pl, 694 191 354

 

Autor:mindfull@admin

Komentarze są wyłączone.